Toshifumi Kitamura / AFP / Getty Images
Дехто також вважає, що чим раніший прес, тим в кращому стані був оригінальний металевий штампувальний пристрій. Популярні платівки The Beatles чи The Rolling Stones повторно пресувалися мільйон разів, щоразу зношуючи штамп. Теоретично, платівка з раннього пресу звучить краще, ніж та, яка вийшло пресом на мільйон платівок пізніше. Так це насправді чи ні, я не знаю.
Час пресування
70-ті
Ще одним фактором, який треба врахувати – це час пресування вінілу. У 70-х, на приклад, багато виробників обрали дешевший і ефективніший спосіб виготовлення вінілу, який називався Dynaflex, і передбачав використання перероблених шматків вінілових платівок. На застосування такого підходу значною мірою вплинула тодішня нафтова криза. Виявилося, що деякі з цих платівок – дуже низької якості, містили шматочки паперу з попередніх студій звукозапису і навіть були такими тонкими, що піддавалися згинанню. Широко розповсюджені платівки Dynaflex звучать набагато гірше, ніж чистий і незайманий вініл.
80-ті
Протягом 80-х років продажі вінілових платівок переживали важкі часи через зростання популярності касет та компакт-дисків. Впровадження методів цифрового запису та мастерингу змінили й звучання вінілу. Колись теплий аналоговий звук, який досі настирливо рекламується, як єдиний спосіб прослуховування музики, став більш стерильним та «ідеальним», намагаючись наслідувати цифровий вихід компакт-дисків. Якщо ви шукаєте релізи 80-х, уникайте видань з фразами на стікерах на кшталт “electronically enhanced” (англ. «електронно покращений») чи “digitally remastered” (англ. «оцифрований») – вони, як правило, були популярні в той час, хоча «оцифровані» видання можна зустріти і сьогодні, й, здається, вони таки стали дещо кращими.
90-ті
У 90-х попит на вінілові платівки майже вичерпав себе. Заводи з пресування вінілу зачинялися, виробниче обладнання стояло без використання й потребувало технічної підтримки, а досвідчений персонал йшов у відставку. Через це оригінальні преси 90-х – доволі рідкісні й дорогі, особливо сьогодні, коли за ними полюють нові колекціонери, які виросли з цією музикою (як я!). Купити добре виготовлене перевидання – безумовно дешевше.
2000-ні
І ось настає велике вінілове відродження кінця 2000-х років. Люди знову починають цікавитися музикою, як діяльністю: занурною й відчутною на дотик. Однак, є в цьому і зворотній бік: поточний попит на вініл – більший, ніж можливості його виготовлення. Життя всієї індустрії підтримує невелика кількість заводів з пресування вінілу. У США працює лише двадцять заводів. За сорок років не створили жодного нового приладу для пресування. Застарілі прилади працюють набагато вище за свої можливості і, здебільшого, ними керують люди, які не такі кваліфіковані, як їхні предки (поки що). В результаті можемо отримати низькоякісний прес.Але, правду кажучи, я ще не зустрічала безпосередніх доказів цього. Всі придбані нами нові преси та перевидання – чудової якості і ми задоволені кожним із них. Можливо, моє вухо не таке чутливе, як вуха інших любителів музики, але мене це влаштовує!
Завод з пресування вінілу
Місце розташування заводу з пресування вінілу може мати значення. В загальному, з вінілами виданими (перевиданими тощо) в 70-х – 80-х, ви ніколи не помилитеся, особливо якщо це “Japanese pressing” (англ. «японське видання»). Серед інших претендентів на якісний прес, яких варто назвати – це Франція, Німеччина і Голландія.Країни, яких слід уникати: Росія, Ямайка, Бразилія.Для нових релізів застосовується те ж саме правило, але більшість вінілу пресують у США, Великобританії та Європі.Ще одна маленька деталь, яку варто пам’ятати: інколи в різних країнах альбоми виходять з різним контентом. Японські видання часто мають бонус-матеріал, який не випускається в інших країнах. А, скажімо, релізи в Північній Америці можуть відрізнятися від альбомів, що вийшли в Об’єднаному Королівстві як за трек-листом, так і обкладинкою. Ви, ймовірно, захочете дослідити всі ці нюанси, перш ніж обрати свій прес!
Найважливіша порада
Незалежно від ваших уподобань щодо оригінального альбому чи перевидання, ключовим залишається дослідження. Якщо вас найбільше цікавить ціна та наявність певного релізу, ви купуватимете перевидання. Тут важливо лише почитати кілька форумів, щоб переконатися, що новий мастеринг та видання вас задовольнять.
Якщо ж ви націлені на те, щоб отримати платівку з найкращим звуком і навіть готові заплатити зверху за першопрес, то вам неодмінно треба провести дослідження, щоб з’ясувати, який мастеринг з якого період і з якої країни звучить найкраще.
Інтернет кишить блогами й форумами, переповненими думками, які допоможуть вам прийняти рішення. І, звісно, Discogs – чудове місце для початку. В будь якому випадку вам треба переконатися, що платівка, яку ви купуєте, у відмінному стані. Якщо ж ви дійсно хочете почути той ретельно досліджений звук і купуєте вініл не з перших рук, переконайтеся, що його стан Near Mint (NM/M-) або Excellent (EX). Якщо купуєте новий онлайн, надійтеся, що платівка дійде до вас неушкоджена й невикривлена.
І, звичайно, що для того, щоб отримати якомога більше від своїх вінілів, у вас має бути гідна вініло-програвальна система.
То який вирок?
Особисто для мене, вирок повністю залежить від альбому. У нашій сім’ї немає багато першопресу, незважаючи на мого внутрішнього маленького монстра-колекціонера, чий шепіт іноді змушує мене прокидатися серед ночі. Однак ті альбоми, які ми маємо, надзвичайно важливі для нас, і покупка кожного з них була чимось значним. Думаючи про нас і нашу колекцію, це так, як і має бути. Все зводиться до вашої власної думки, смаку й стилю колекціонування. Чесно кажучи, мої вуха не такі вибагливі, як вуха інших, і, в більшості випадків, я просто тішуся, коли чую музику, яка мені подобається, з «вертушки» в кімнаті відпочинку в колі сім’ї та друзів. Для мене колекціонування платівок – це все, що стосується досвіду і музики як діяльності.
Мені таки доводиться боротися з тим маленьким внутрішнім голоском, хоча зараз, перед обличчям холодної жорсткої логіки, він здебільшого тихий.
Прочитати статтю в оригіналі можна тут
Переклад з англійської: Іван Гнатів
Реєструючись Ви погоджуєтеся з умовами політики конфіденційності та даєте дозвіл на використання Ваших персональних даних на законних підставах.
На виконання вимог Закону України “Про захист персональних даних” даю згоду на обробку моїх персональних даних з метою забезпечення реалізації цивільно-правових відносин, надання/отримання та здійснення розрахунків за придбані товари/послуги, в тому числі шляхом кредитування. Не заперечую щодо перевірки інформації у відповідних бюро кредитних історій з метою з’ясування відомостей, які стосуються виконання мною взятих на себе зобов’язань по договорам (в т.ч. кредитним), у випадку наявності таких, тим самим розуміючи, що об’єм інформації, яка буде перевірятися, може включати в себе інформацію, яка стосується банківської таємниці, і з’ясування якої буде такою, яка буде повною та достатньою для розуміння мого соціального, майнового стану, платоспроможності та несення можливої подальшої майнової відповідальності, у випадку її необхідності.
Ми цінуємо Ваше право на особисте життя та нерозголошення Вашої персональної інформації. Ця Політика конфіденційності – правило, яке регламентує збір і використання особистої інформації, яка може бути запрошена/отримана при відвідуванні нашого веб-сайту https://vinylclub.com.ua, при використанні сервісу, при замовленні, листуванні або телефонній розмові. Якщо у Вас виникнуть питання або проблеми у зв’язку з конфіденційністю, надсилайте, будь ласка, свої питання або зауваження на електронну адресу: vinylclublviv@gmail.com.
Дякуємо. Ваше повідомлення надіслано.
Найближчим час із Вами зв`яжеться наш менеджер.
Підтвердження надіслано Вам на електронну адресу